Naše vrijednosti
Jedinstven sistem vrijednosti te zajednička izgradnja kvalitete u našoj Ustanovi je kriterij koji smo postavili kao prioritet .
Temeljne vrijednosti našeg vrtića očituju se u odgojno-obrazovnom radu, a prioritet se stavlja na sljedeće vrijednosti:
- individualnost
- tolerancija
- uvažavanje različitosti
- saradnja
- sloboda
- odgovornost
- profesionalnost
- samostalnost
- kreativnost.
Njegovanje ovih vrijednost u odgojno-obrazovnom procesu , potiče se i razvija različitim oblicima izražavanja i stvaranja.
Kao vrtić pružamo različite mogućnosti izražavanja i stvaralačke prerade vlastitih ideja, načina razumijevanja i doživljaja.
Naš način odgajanja je savjetovanje koje upoznaje dijete sa suštinom stvari I podstiče činjenje dobrih I uzvišenih dijela.
Program rada ustanove “Amel I Nur” namijenjen je djeci od navršene prve godine života pa sve do polaska u osnovnu školu.
Cjelokupnu organizaciju života i rada djece i odraslih u ustanovi temeljimo na programskom usmjerenju odgoja i obrazovanja djece predškolskog uzrasta.
Kroz planirane programe pružamo usluge njege, odgoja i obrazovanja kao i zdravstvene zaštite i prehrane djeteta predškolske dobi.
Svi programi koje provodimo prilagođeni su razvojnim potrebama djece te njihovim sposobnostima i mogućnostima.
Uz navedeno, vrijednosti koje želimo i nadalje promovirati i razvijati odnose se i na:
- zaštitu i promoviranje prava djece te pravovremeno zadovoljavanje dječjih potreba
- individualan i individualiziran pristup u radu s djecom
- integraciju djece s različitim teškoćama u razvoju u redovan odgojno-obrazovni proces uz individualiziran pristup
- zdravstvenu njega i zaštitu za tjelesni rast, razvoj i zdravlje djeteta
- timski pristup radu
- rad na projektima
- otvorenu suradnju s roditeljima
- cjeloživotno učenje
- humanitarne akcije
- aktivnu suradnju sa širom i užom lokalnom zajednicom
Glavna zadaća odgoja i obrazovanja je usmjeravanje djece na prave vrijednosti života, da poštuju druge, tj. promoviraju jednakost među svim ljudima, da poštuju roditelje, prijatelje, učitelje te da svoje intelektualne sposobnosti nadopunjuju cijeloga života.
Već u predškolskoj dobi djeca usvajaju vrijednosti, ključne kompetencije iz područja ljudskih prava te vještine stvaranja kulture u kojoj se ljudska prava razumiju, poštuju i primjenjuju.
U savremenom svijetu djeca se susreću s nizom socijalnih isključivanja zbog vjerskih, etničkih i nacionalnih razlika. Upravo zbog toga, vrlo je važno da djeca već u predškolskoj dobi nauče poštovati različitosti, usvajati osjećaj sigurnosti, osjećaj razumijevanja, prijateljstva i solidarnosti, a prije svega poštovati svoju osobnost.
Poučavanje djece o ljudskim pravima je vrlo složen i odgovoran posao jer u procesu poučavanja ne postoje čvrsta pravila te svako dijete to usvaja na svoj način.
Svakodnevne životne situacije pomažu djetetu zadovoljiti svoje osnovne biološke, socijalne, intelektualne potrebe u zajednici.
U našoj Ustanovi djecu se potiče na razvijanje stavova, samostalnosti te socijalno prihvatljivog ponašanja i vrijednosti.
Učite djecu svoju I čeljad svoju dobro da čine I odgajajte ih. (hadis)